Dinamikus url

Általában akkor találkozunk dinamikus URL-el, ha az oldal tartalma adatbázisban tárolódik, és lekérdezéskor onnan hívódik elő. A dinamikus URL-eket úgy lehet a legkönnyebben felismerni, hogy speciális karaktereket tartalmaz, mint ?, =, &.

Egy példa dinamikus URL-re:
https://www.google.com/offers/home?utm_source=xsell&utm_medium=el

Régen a keresőknek nagy gondot okozott az ilyen jellegű URL-ek feltérképezése. Mára azonban a Googlebotok olyan fejlődésen ment keresztül, hogy sokkal jobban tudnak alkalmazkodni az ilyen típusú url-ek nyomonkövetéséhez.

Mindezeken felűl a dinamikus url-ek több hátránnyal rendelkeznek a statikus url-ekkel szemben:

1) Akár több URL alatt is megtalálhatjuk ugyanazt a tartalmat. Tehát elképzelhető, hogy amikor más oldalakról linkelik egy oldal tartalmát, már nem ugyanazt az URL-t adják meg, ami keresőoptimalizálás szempontjából óriási hiba.

2) A dinamikus url-ek nehezen olvashatók, így kissebb átkattintási aránnyal rendelkezhetnek a statikus url-hez képest.

További hasznos információk a témában: Google-barát webhelyek

Bookmark and Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..