Panda 4.1

Az elmúlt hét elején került élesítésre a Google Panda 4.1-es algoritmus, amely az alacsony felhasználói élményt nyújtotta oldalak és rossz minőségű tartalmak ellen szállt harcba. Hivatalos források szerint a Panda algoritmus további frissítéséről van szó, amely előnyben fogja részesíteni a kevesebb szöveges, de minőségileg jobb tartalommal rendelkező weblapokat.

A külföldi oldalak esetén jól észlelhető negatív forgalmi visszaesésről számolt be több szakmai hírportál is. Az eddig eltelt közel 2 hét alatt az látszódik, hogy a Magyar piacra is kihatással van az algoritmus frissítés és az eddigi visszajelzések szerint egyre több weboldalt érint kellemetlenül a változás.

Általában elmondható, hogy előtérbe kerültek hír és tartalomban gazdag weboldalak, egyes letöltőoldalak és a nagyobb képi megjelenítésre törekvő weblapok, melyeket a Google korábban még háttérbe szorított. Feltételezhető, hogy az algoritmus képes felismerni, hogy a képi tartalom megjelenítése nem feltétlen hordoz magában gyengébb tartalmat.

Nagy vesztesei lettek a frissítésnek azok, akik gyenge tartalommal rendelkező oldalt üzemeltettek, és a szöveges tartalomban, címben, stb. kulcsszóhalmozást követtek el. Továbbá azok sem nyertek az új algoritmussal, akik, túlzásba vitték a reklámokat, a felugró ablakokat és az affiliate linkeket.

Külföldi weboldalak közül számos ismert oldal (pl. yellow.com) továbbá orvosi és gyógyszeripari termékeket forgalmazó oldalak estek áldozatul.

Hogy az Ön weboldala ne essen áldozatul bízzon meg egy megfelelő keresőoptimalizáló céget!

Bookmark and Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.