A rel=”canonical” attribútum

Ez a megoldás a duplikált tartalmak okozta problémák elkerülésére szolgál. A honlaptulajdonosok javasolhatják egy oldal olyan változatát, amelyet a Google gyűjtőoldalként kezelhet. A Google ezt számításba fogja venni, amikor meghatározza, hogy milyen URL-ek rendelkeznek ugyanolyan tartalommal, és kiválasztja a tárgyhoz tartozó legrelevánsabbat.

Például, ha honlapunkon ugyanaz a termék több méretben is megtalálható de különböző link alatt:

  • http://www.sapkashop.hu/baseball-sapka/s
  • http://www.sapkashop.hu/baseball-sapka/m
  • http://www.sapkashop.hu/baseball-sapka/l
  • http://www.sapkashop.hu/baseball-sapka/xl

És tisztában vagyunk azzal, hogy a vásárlók által leginkább preferáltat méret pl. az “L”-es, akkor az összes NEM kanonikus oldal HEAD részében a következő sort kell elhelyezni:

  • <link href=”http://www.sapkashop.hu/baseball-sapka/l” rel=”canonical” />

Ezzel a keresőt tájékoztatjuk, hogy a hasonló tartalmak közül, melyiket tartjuk a legjobbnak. Ez csak egy javaslattétel a Google felé, ezáltal a többi oldal is elérhető marad, csupán a találati listákon nem jelenik meg, vagy csak nem elöl fog szerepelni.

Bővebben a témáról: A canonical attribútum.

Keresőoptimalizálás mindenkinek

Bookmark and Share

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.