Arányszám, amely megmutatja, hogy a megtekintést követően milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésünkre. A CTR segítségével fel lehet mérni, hogy milyen jól teljesítenek az egyes kulcsszavaink és a hirdetéseink.
Minél jobban kapcsolódnak a kulcsszavak a hirdetéshez és vállalkozása tevékenységéhez, annál nagyobb valószínűséggel kattintanak a felhasználók a hirdetésre a kulcsszókifejezéssel végzett keresés során.
CTR = kattintások száma / megjelenítések száma
Tehát a hirdetésre leadott kattintások számát, el kell osztani a hirdetés megjelenéseinek számával és az eredmény ennek százalékos értéke lesz. Számszerűsítve, ha a hirdetésünk például 5 kattintást ért el 1000 megjelenítés során, akkor a CTR 0,5%. Minél magasabb ez az értéke, annál biztosabb, hogy a felhasználók az adott hirdetést hasznosnak és relevánsnak találták!
