A leíró cimke (meta description tag) segítségével lehet biztosítani egy összefoglalót az oldal tartalmáról, amely nemcsak a felhasználóknak de a keresőmotoroknak is hasznos információt nyújt! Továbbá a jól megfogalmazott leírást – ami megjelenik a találati listán -, a felhasználók nagyobb százalékkal kattintják le. A leírás mezőt az oldal forráskódjának <head> részében kell elhelyezni.
Használata: <meta name=”Description” content=”Az oldal rövid tájékoztató leírása kerül ide.”>
Előfordulhat, hogy a Google a megadott leírást nem találja elég relevánsnak, így az oldalon található szövegből próbál kiemelni a kulcsszóhoz megfelelő tartalmat. Régebben az is nagyon gyakori volt, hogy ilyenkor a Google a DMOZ-ban szereplő leírást vette át. Hogy éppen mikor mi mellett döntött a kereső azt sajnos a mai napig nem sikerült megfejteni. Ez utóbbi esetben viszont lehetőségünk van tiltani a Google számára a DMOZ-ban található leírás használatát a következő html kódban elhelyezett sorral:
<meta name=”robots” content=”NOODP”>
Egy szó mint száz, törekedjünk a jól megfogalmazott és oldalanként egyedi leírások használatára! Amennyiben további segítségre lenne szüksége a keresőoptimalizálással kapcsolatban, keressen csapatunkat!
