Sandbox effektus

A Sandbox effektus a Google keresőnek állítólagos algoritmusa. Létezése vita tárgya. Hívei szerint azért létezik, hogy figyelje egy adott weblap mennyire tisztán játszik és megakadályozza az új weblapokkal való üzérkedést.

A Sandbox effektus addig nem engedi jól szerepelni a weboldalt, ameddig le nem jár a több hónapos próbaidő, amely időtartamáról nincsenek pontos adatok. Akár 3-6 hónap is lehet.

Sokan viszont nem hisznek benne, arra hivatkoznak, hogy egy ilyen algoritmus a weblapok közötti versenyt borítaná fel, hiszen a Google nem a minősége, hanem az életkora szerint ítél meg egy weblapot.

Létezése azért sem lenne meglepő, mivel a Google kereső más algoritmusainál is megfigyelhető hasonló próbaidő, például az authority site státusz, amit olyan weblapok kaphatnak, amelyeknek életkora már eléri a 4 hónap.

Keresőoptimalizálás sikeresen

Bookmark and Share

A rel=”canonical” attribútum

Ez a megoldás a duplikált tartalmak okozta problémák elkerülésére szolgál. A honlaptulajdonosok javasolhatják egy oldal olyan változatát, amelyet a Google gyűjtőoldalként kezelhet. A Google ezt számításba fogja venni, amikor meghatározza, hogy milyen URL-ek rendelkeznek ugyanolyan tartalommal, és kiválasztja a tárgyhoz tartozó legrelevánsabbat.

Például, ha honlapunkon ugyanaz a termék több méretben is megtalálható de különböző link alatt:

  • http://www.sapkashop.hu/baseball-sapka/s
  • http://www.sapkashop.hu/baseball-sapka/m
  • http://www.sapkashop.hu/baseball-sapka/l
  • http://www.sapkashop.hu/baseball-sapka/xl

És tisztában vagyunk azzal, hogy a vásárlók által leginkább preferáltat méret pl. az “L”-es, akkor az összes NEM kanonikus oldal HEAD részében a következő sort kell elhelyezni:

  • <link href=”http://www.sapkashop.hu/baseball-sapka/l” rel=”canonical” />

Ezzel a keresőt tájékoztatjuk, hogy a hasonló tartalmak közül, melyiket tartjuk a legjobbnak. Ez csak egy javaslattétel a Google felé, ezáltal a többi oldal is elérhető marad, csupán a találati listákon nem jelenik meg, vagy csak nem elöl fog szerepelni.

Bővebben a témáról: A canonical attribútum.

Keresőoptimalizálás mindenkinek

Bookmark and Share

Leírás mező

A leíró cimke (meta description tag) segítségével lehet biztosítani egy összefoglalót az oldal tartalmáról, amely nemcsak a felhasználóknak de a keresőmotoroknak is hasznos információt nyújt! Továbbá a jól megfogalmazott leírást – ami megjelenik a találati listán -, a felhasználók nagyobb százalékkal kattintják le. A leírás mezőt az oldal forráskódjának <head> részében kell elhelyezni.

Használata: <meta name=”Description” content=”Az oldal rövid tájékoztató leírása kerül ide.”>

Előfordulhat, hogy a Google a megadott leírást nem találja elég relevánsnak, így az oldalon található szövegből próbál kiemelni a kulcsszóhoz megfelelő tartalmat. Régebben az is nagyon gyakori volt, hogy ilyenkor a Google a DMOZ-ban szereplő leírást vette át. Hogy éppen mikor mi mellett döntött a kereső azt sajnos a mai napig nem sikerült megfejteni. Ez utóbbi esetben viszont lehetőségünk van tiltani a Google számára a DMOZ-ban található leírás használatát a következő html kódban elhelyezett sorral:

<meta name=”robots” content=”NOODP”>

Egy szó mint száz, törekedjünk a jól megfogalmazott és oldalanként egyedi leírások használatára! Amennyiben további segítségre lenne szüksége a keresőoptimalizálással kapcsolatban, keressen csapatunkat!

Bookmark and Share

Aldomain

Olyan domaintípus, amely a normál domainnél alacsonyabb kategória azonosítására használatos. Egy domain (például legszebbkepek.com) alatti web tartalom gyakran több, különálló részből áll, ezen részek különválasztására alkalmas az aldomain, melynek megjelenése: előtag.domain (pl. novenyek.legszebbkepek.com, vagy allatok.legszebbkepek.com). Az egyes aldomainek alatt tartalmilag összefüggő, de különböző témakörű weboldalakat célszerű üzemeltetni.

Keresőoptimalizálás most

Bookmark and Share

301-es átirányítás

HTTP állapotkód. A webhely látogatóját automatikusan a megadott URL-re irányítja. A 301-es állapotkód arra utal, hogy a kért oldal véglegesen egy új helyre került. A 301-es átirányítások a következő esetekben különösen hasznosak:

  1. Webhelyét új domainre költöztette, és az átállást minél zökkenőmentesebbé szeretné tenni.
  2. Látogatói többféle URL-címen keresztül érik el webhelyét. Ha főoldalát többféleképpen is el lehet érni, például a http://example.com/fooldal, http://fooldal.example.com vagy a http://www.example.com címen keresztül, érdemes az egyik URL-címet előnyben részesített (kanonikus) célhelynek választani, és 301-es átirányításokkal továbbküldeni a bejövő forgalmat az egyéb URL-címekről az előnyben részesített URL-címre.
  3. Két webhelyet von össze, és biztosítani kívánja az elavult URL-címekre mutató linkek átirányítását a megfelelő oldalakra.

Keresőoptimalizálás most

Bookmark and Share

URL paramét

Az URL-ben megadott adat, amellyel a webhely viselkedése szabályozható. Két típusát különböztetjük meg:

  1. Olyan paraméterek, amelyek nem módosítják az oldal tartalmát: pl. sessionid Az ilyen paraméterek gyakran használatosak a látogatások és hivatkozók követésére és nincs hatásuk a lap konkrét tartalmára. Pl.: http://www.example.com/products/women/dresses?sessionid=12345
  2. Olyan paraméterek, amelyek módosítják vagy meghatározzák az oldal tartalmát: pl. rendezés, szűkítés, fordítás, lapszámozás, stb. Pl.: http://www.example.com/products/women/dresses?lang=hu&page=2

Profi keresőoptimalizálás

Bookmark and Share

Feltérképezés

A webhelyek keresőmotor-szoftver (robotok) általi felderítése a tartalom indexelésének érdekében. A Google összetett algoritmusokat használ annak megállapítására, hogy milyen mértékben térképezze fel az egyes webhelyeket. Célja, hogy minden látogatás során a lehető legtöbb oldalt térképezze fel a webhelyen, mindezt úgy, hogy ne vegye túlzottan igénybe a sávszélességet.

Profi keresőoptimalizálás

Bookmark and Share

Domain

A domain (ejtsd: domén) internetes cím, egy egyedi internetes azonosító. A honlap azonosítója, amelynek formátuma: www.keresooptimalizalas-sos.hu, ha magyarországi nevekről beszélünk. Az ismétlődések elkerüléséről központi szabályzás gondoskodik.

A domain végződések kiosztásáért az ICANN nemzetközi szervezet felel, akik döntenek az új végződések kiosztásáról.

A domain név lehet ékezetes is, a betűkön és a számokon kívül azonban csak kötőjelet tartalmazhat.

Egy frappáns, könnyen megjegyezhető domain név fél siker az üzleti életben.

Profi keresőoptimalizálás

Bookmark and Share