A Searchengineland közel négy éve évről évre közzéteszi a szerintük fontos rangsorolási tényezőket és azok mértékét. Ezeket egy periódusos rendszerbe rendezik, amely így néz ki.
A használhatóságról a következőket érdemes tudni
A táblázat minden elemét két betű írja le. Az első a kategória betűje, az utána következő betű, pedig magának az adott elemnek a rövidítése. Pl. (Cq = Content Quality = Tartalom minősége)
Az egyes elemek erősségét számok jelzik. A +3 a legjelentősebb rangsorolási tényező, a +2 a kevésbé és így tovább. A táblázat tartalmaz negatív elemeket is, ezeket célszerű kerülni, mivel ronthatják az oldal helyezését pl. kulcsszóhalmozás. Sőt, egyes elemek bűntetést is vonhatnak maguk után! Ezek a SPAM-ek melyek -3-as értéket kaptak.
2015-ben három új elemmel is bővült a táblázat: Cv (térképes találati megjelenés, képes, videós és más találatok megléte), Ca (adott keresésekre adott konkrét válasz), Ah (HTTPS mint rangsorolási tényező).
Érdemes tudni, hogy a mobil rangsorolás miatt a mobilbarát weboldal jelentősége megnőtt! A webáruház tulajdonosok, meg jó ha figyelembe veszik, hogy a strukturált adatok jelentősége is nőtt, így a termékek esetében a strukturált adatok használata erősen ajánlott!
