Megszűnt a helyválasztás alapú keresés a Googleben

Egy újabb keserű pirula a keresőoptimalizálók és weboldal tulajdonosok életében a helyválasztás alapú keresés megszüntetése.

Az utóbbi időben egyre gyakrabban került sor arra, hogy amikor a helyalapú választással szerettünk volna élni, azt a felső menü “Keresőeszközök” menüpontjából már nem tudtuk kiválasztani. Hol ott volt, hol nem… Úgy tűnik, hogy ez mostanra véglegessé vált és a Google elvette tőlünk ezt a lehetőségét.

Ez igen kellemetlenül érint azokat, aki mondjuk egy másik városból (pl. Győrből) szeretné ellenőrizni, hogy az ország más szegletében működő vállalkozásuk weboldala (pl. Budapesten) éppenséggel hogyan is teljesít.

Van kiskapu?

Igen, a Google keresőparaméterei között található egy olyan, hogy “near”, így ennek segítségével mi magunk is kiegészíthetjük az urlt. Ha például a Győr közeli helyi találati listát szeretnénk lekérni a cipőboltokra, akkor az a következőképpen lehetséges. Inkognitó módban indítsuk el a böngészőt, majd a címsorba írjuk be, hogy:

https://www.google.hu/search?q=cipőbolt&near=győr

Az eredmény:

near-parameteres-lekerdezes

Sajnos a találati lista nem pont ugyanazt az eredményt fogja visszaadni mint amit korábban a helyválasztás alapú, csak egy hozzávetőlegest. Bízzunk benne, hogy a Google idővel meggondolja magát és visszaállítja ezt a lehetőséget.

Bookmark and Share

Az átkattintási arány rangsorolási tényező

Korábban a Google a forgalom és az átkattintási arány tekintetében azt nyilatkozta, hogy azokat nem használják a rangsorolások alkalmával, mivel nagyon könnyen manipulálható adatokról van szó. Ennek ellenére nagyon sok szakértő állítja, hogy ez nem így van és tesztekkel sikerült igazolniuk az ellenkezőjét.

December elején látott napvilágot a Google My Business csapatának egyik tagja Rahul J. általi bejegyzése amelyben leírja, hogyan javíthatjuk a helyi térképes találati listán helyezésünket.

Elmondása szerint a következő fontos tényezők számítanak:

  • Milyen messze van a cég megadott székhelye a kereső földrajzi helyzetétől. (A közelebbi helyek előnyt élveznek.)
  • Mennyire releváns a céges oldal a keresésre.
  • Mekkora a céges oldalad forgalma.
  • Hány kattintás volt a honlapra korábban ugyanerre a kulcsszóra történő keresés alkalmával.

Ez az utolsó pont gyakorlatilag nem jelent mást mint az átkattintási arányt. Az említett négy dolog olyan elemeket tartalmaz, amelyekről sejteni lehetett, hogy vagy így vagy úgy de befolyásolják a találati listát, de a Google ezeket sohasem erősítette meg. Az itt leírtak természetesen a térképes találatokra vonatkoznak, de nem lennénk meglepve, ha a normál rangsorolásnál is számítanának.

Bookmark and Share

Mégis rangsorolási tényező lesz a strukturált adatok?

A Google szerint a jövőben a strukturált adatok a rangsorolási algoritmus részét képezhetik. John Mueller a napokban tett egy olyan kijelentést, hogy „idővel azt gondolom a strukturált adatok a rangsorolási algoritmus részei lehetnek”. Sokan kétkedve fogadták a bejelentését, ugyanis meggyőződésük, hogy ez már ma is így van.

John állítása szerint jelenleg ezeket az adatokat a Google egyáltalán nem használja közvetlenül a rangsorolásban, viszont a jövőben változhat a helyzet. A strukturált adatok  fontosak a keresőmotorok számára, megkönnyítik az adatok értelmezését, és plusz információkat közölnek. A technikai beállítás – azaz, hogy helyesen alkalmazza valaki a strukturált adatokat – még önmagában kevés lesz a jobb helyezéshez, ahhoz ugyanis minőségi tartalomra lesz szükség!

Vannak bizonyos területek, ahol a strukturált adatok megléte már most is elengedhetetlen (pl.: receptek, események, termékek), hiszen olyan plusz információkkal látja el a felhasználókat, amely növeli az átkattintási arányt és ezzel közvetett módon befolyásolja az oldal helyezését is.

strukturalt_adat_samsung_monitor

Egy szó mint száz, ha jól alkalmazzuk biztos nem veszíthetünk rajta!

Bookmark and Share

Változott a térképes találati lista

A tegnapi nappal az elmúlt hónapokban már megszokott hét térképes megjelenítést felváltotta a három helyi találatot adó új változat.

Az új térképes találati lista

Ez a változtatás komoly érvágás azoknak az oldalaknak, amelyek eddig jó helyezést értek el a hét térképes találati listán, de nem az első három találatban szerepeltek, valamint azoknak a felhasználóknak akik sokkal színesebb találati listára vágytak a keresés alkalmával.

A Google ezen lépésével újra felértékelődött a normál, azaz az organikus találatok jelentősége!

A mostani kinézet számunkra meglepetés volt. Jelenleg a találatoknál megjelenik a pontos cím, a nyitvatartási idő, a webhely és a felhasználói értékelések. Ami viszont szerintünk nagy negatívum, hogy eltűnt a telefonszám kijelzése és a G+ elérhetőség! Igaz mobilról történő keresés esetén a közvetlen hívás továbbra is elérhető.

Kíváncsian várjuk az első komolyabb mérési eredményeket, a felhasználói visszajelzéseket, hogy mennyire fogja befolyásolni a forgalmi adatokat a mostani változtatás.

Bookmark and Share

Panda 4.2

A Google hivatalosan is bejelentette, hogy múlt vasárnap azaz 19.-én útjára indította a Panda algoritmus frissítését. Tájékoztatásuk szerint a változások nagyon lassan fog végbemenni, ami a büntetésekkel sújtott oldalakra nézve igen rossz hír, ugyanis a helyreállások is éppen ilyen lasú ütemben fognak csak bekövetkezni. Továbbá azok a weboldalak, amelyeket a mostani Panda 4.2 algoritmus frissítés hatására kerülnek büntetés alá, csak fokozatosan várhatják a negatív irányban történő elmozdulást (pl. organikus forgalomban bekövetkezett forgalomcsökkenést), ami a weboldal tulajdonosok és a seo-s szakemberek dolgát megnehezíti, mivel nehéz lesz azonosítani a problémát és annak forrását.

Kiket érinthet a mostani frissítés?

A Panda a minőség alapján értékeli a weboldalakat, tehát a gyenge és silány minőségű oldalak (webáruházakat, blogokat) kerülhetnek veszélybe melyek:

  • duplikációkat tartalmaznak,
  • kezeletlen 404-es (nem elérhető) oldalaik vannak,
  • nem használnak előnyben részesített (canonical) url-eket ugyanazon termékeik megjelenítésére,
  • ahol mindösszesen csak néhány mondatos bejegyzésekkel operálnak,
  • ahol nem részesítik előnyben a termékleírásokat,
  • túl sok reklámot tartalmaznak,
  • helytelen url struktúrával lettek felépítve,
  • Stb.

És amit nem árt tudni, hogy a büntetés domain szinten történik és nam csak a kiváltó oldalakra lesz hatással!

Ha nem biztos a dolgában, vagy abban, hogy weboldala fejlődése jó irányban halad, kérje szakember segítségét!

Bookmark and Share

Hírhullám algoritmus

A Serachmetrics elemző cég “Hírhullám algoritmusnak” nevezte a június 18.-án bekövetkezett frissítést. Felmérésük szerint a mostani változás egyértelmű nyertesei a média, azaz a nagy hírszolgáltató portálok, hírcsatornák, magazinok és újságok lettek.

newsworthy

Az elemzése szerint a frissítés lényege, hogy a Google sokkal trendkövetőbbé vált. Ez annyit jelent, hogy mostantól képes a Google arra, hogy valós időben kövesse a felhasználók kereséseseit és képes értelmezni az aktuális és trendi témákat és a lekérdezések találati listáit ehhez igazítani.

Mivel a változások elsősorban a hírekhez kapcsolódó gyorsan változó keresőkifejezéseket érintik, ezért a találati listák is sokkal változékonyabbak és színesebbek lesznek a jövőben.

Példának hozták fel az USA-ban éppen zajló golf rendezvényt, amely az “US Open” keresésre előrébb jelent meg a régen megszokott és sokak által ismertebb teniszrendezvény helyett gondolván arra , hogy a felhasználók keresései is inkább erre az éppen zajló eseményre vonatkoznak. Az, hogy a hírek nagyobb hangsúlyt kapnak egy-egy általánosabb kulcsszóra történő keresés alkalmával ez maga után vonja, hogy a kisebb oldalak átmenetileg – amíg a hír nem cseng le – kiszorulhatnak az első oldalról. A hírportál(ok) előretöréséről magunk is meggyőződhetünk ha beírjuk a következő keresőszavak valamelyikét: Athén; kerítés; repülőgép; stb.

Érdekesség még, hogy a Google a közelmúltban egyességet kötött a Twitterrel, így szinte másodperces lemaradás nélkül látja a népszerű trendeket a közösségi médián is. Valamint érdemes ide venni a megújult Google Trends-et is, ami június 7-én frissült és úgy látszik ezt egyből integrálták is a mostani frissítésbe.

A Google már korábban is jutalmazta a friss tartalmakat, és ez továbbra is a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb pillére marad!

Bookmark and Share

Fantom 2

A Google minőségi algoritmus frissítést (Quality Update) hajtott végre május elején, amit a közelmúltban hivatalosan is megerősítettek a Search Engine Land nevű keresőoptimalizálási magazinnak. A nemzetközi SEO szakma csak Fantom 2 néven aposztrofálta a mostani frissítést, utalva egy korábbi 2013. májusában végbement algoritmus változásra és annak hasonló hatásaira.

Quality update

Ez az algoritmus nem csak külföldön, hanem idehaza is jelentős hatásokkal járt. Az eddigi fórumokon olvasottak alapján valószínűsíthető, hogy a tartalom gyenge vagy tartalomszegény és strukturális hibákban bővelkedő oldalak estek a Fantom 2 algoritmus áldozatául. Úgy tűnik, hogy a büntetés a domainek egészére kihatott, és nem csak egyes aloldalakat érintette. A Searchmetrics több neves hírportált, pénzügyi oldalt is megemlített az áldozatok között.

A frissítés egyik legnagyobb vesztesei lehettek a címkeoldalak, amelyek értékes információt alig tartalmaztak, ellenben tömegesen voltak rajtuk linkelhető címkék. Hasonlóan negatív elbírálásban részesülhettek a mikroblogok mesterséges tartalmakkal, azon weboldalak ahol a hirdetések aránya a weboldal egészéhez képest túlságosan magas volt, a duplikált tartalommal operáló oldalak, és azok akik a sok videós tartalmuk mellé nem szolgáltattak kellő szöveges információt.

Mindezek tükrében látható, hogy továbbra is a minőségi tartalmak fogják nagymértékben meghatározni egy weboldal Google-ben betöltött pozícióját. Ha Ön nem tudná, hogy a saját weboldalánál miként érheti el ezt a célt, keressen meg minket!

Bookmark and Share

A mobil algoritmus véglegesen lefutott

A Google egyik illetékese 2015.05.02-án hivatalosan közölte, hogy végleg lefutott a mobil algoritmus frissítés, amelyet még 2015.04.21-én indítottak el.

Mint ismeretes a Google két hónappal ezelőtt jelentette be a mobil algoritmus elindítását. Ennek hatására közel 5%-kal emelkedtek a mobilbarát oldalak a frissítést megelőző időszakhoz képest.

Mi a találati listákon bekövetkezett egetrengető változásokról és az algoritmus hatásairól ezidáig sem a nemzetközi fórumokon, sem pedig a hazai blogokon nem hallottunk.

A hazai mobil keresések aránya jelenleg még viszonylag alacsony, így a magyarországi hatások éppen emiatt lehettek sokkal mérsékeltebbek a vártnál. Mindamellett számos weboldal tulajdonos megtette a szükséges lépéseket a saját weboldalával kapcsolatban.

Egyelőre elmondhatjuk, hogy hazánkban a mobil algoritmus váltás nem hozott számottevő forgalomváltozást. Az általunk kezelt oldalak esetében 1-2% körülire tehető a mobil forgalom növekedése és a mobilbarát oldalaknak a Google-ben elért helyezéseikben is csak néhány pozíciós javulás volt tapasztalható.

Hogyan ellenőrizheted mobil forgalmad az Analytics-ben?

mobil-attekintes

1) Bal oldali menüből válasszuk a “Közönség” menüpont
2) Ott a “Mobil” és azon belül az “Áttekintés” menüpontot
3) A másodlagos dimenziót állítsuk erre: (“Akvizíció” azon belül “Forrás/médium”)
4) Kattintsuk a kereső melletti „haladó” linkre
5) Állítsuk a “Befoglal” rész melletti “Dimenziót” “Forrás/medium”-ra és a “Tartalmazza” mezőbe írjuk a következőt: google / organic
6) Nyomjuk meg az alkalmaz gombot a mentéshez

Ha mindent jól csináltunk a munkamenetek oszlopban lehet majd látni, hogyan oszlanak meg az egyes forgalmak a különböző eszközök között (desktop / mobil / tablet).

mobil-attekintes-adatok

Szerintünk még érdemes várni, hogy legalább egy teljes hónapnyi idő távlatából lássuk a változásokat.

Akik a webmester eszközöket is használják, azoknak jó hír lehet, hogy a “Keresési forgalmak” alatti “Keresési statisztikák” menüpont béta verziójában már megjelentek a különböző eszközökhöz tartozó forgalmi adatok. Így itt is láthatóvá válnak a változások.

keresesi-statisztikak-beta

Keresőoptimalizálással kapcsolatos szakmai tanácsért forduljon hozzánk bátran!

Bookmark and Share

A mobilbarát weboldal rangsorolási tényező lesz?

A Google hivatalosan is bejelentette, hogy április 21-től a mobilbarát szempontok is a rangsorolási algoritmus részét fogják képezni.

A Google szerint erre a lépésre azért volt szükség, hogy a felhasználók könnyebben találjanak jó minőségű és releváns, a készülékükre optimalizált tartalmakat a találati listában.

A Mobil rangsorolást a Google oldalról oldalra fogja elvégezni (url-hez fogja kötni), így nem probléma, ha esetleg egy weboldal nem minden aloldala lesz mobilbarát.

Mire lesz hatással a bejelentés?

Ennek a változtatásnak jelentős hatása lesz a mobil találati listára. Magyarországon jelenleg a kereséseknek közel 15%-a mobil eszközről (telefon, tablet, stb.) történik ami az idő előrehaladtával fokozatosan nő.

Jelenlegi információink szerint külön rangsorolási algoritmust nem fog készíteni a Google  a tableteken történő keresésekhez.

Akik használják a Googe webmester eszközét, azok a közelmúltban levél formájában már értesülhettek weboldaluk nem megfelelő megjelenésről. Egy ilyen üzenet a következőképpen fest:

Hibák a mobilbarát verzióban

Mobilos használattal kapcsolatos gyakori problémák:

  • A megérinthető elemek túl közel vannak egymáshoz – győződjön meg róla, hogy a linkek és a gombok elég távol vannak egymástól. Segítség →
  • A nézet nincs konfigurálva – a nézet nincs konfigurálva Segítség →
  • Kis betűméret – győződjön meg róla, hogy minden betűméret megfelel a mobil használhatósági szabványoknak. Segítség →
  • A tartalom méretezése nem felel meg a nézetnek – győződjön meg róla, hogy oldalainak teljes megtekintése nem igényel vízszintes görgetést. Segítség →
  • Flash-használat – ezeken az oldalakon Flash-tartalom található, amelyet nem lehet megtekinteni mobileszközökön. Segítség →

Mindazon felül, hogy a Googel időt ad a weboldal tulajdonosoknak az átállásra jó hír, hogy a mobilbarát weboldalak elkészítéséhez rengeteg segítséget is találunk az Interneten és a Google is sok hasznos tippel és tanáccsal látja el felhasználóit. Többek között segítségünkre lehet a webmesterek blogján található következő  bejegyzés: googlewebmastercentral.blogspot.hu

A következő oldalon pedig az url megadása után egy elemzés fut le ami jelenti, ha az oldal mobilbarát felépítésű. (Mobilbarát teszt itt!)

Fontos megjegyezni, hogy amennyiben a css és js fájlok blokkolásra kerültek, úgy mindenképp hibát fog jelezni a program!

Ha esetleg nem tudja mitévő legyen, kérjen szakmai tanácsot egy hozzáértő cégtől!

Bookmark and Share

Algoritmusfrissítések szinte minden hétvégén

A harmadik hétvége telik el jelentősebb algoritmis frissítésre utaló jelekkel. Az algoritmus figyelők közül több is megnövekedett aktivitást mutatott ezekben az időszakokban és már a mai napra is kiugró értékeket mértek.

Algoroo mutatói:

Algoroo_Január

DejanSeo mutatói:

Dejan_Január

A frissítések jellegét ezidáig nem tudtuk sem a Panda sem a Pingvinhez kötni (ellenben számos szakemberrel, akik hol az egyik, hol a másik mellett tették le a voksukat), de annyi bizonyos, hogy jelentősebb mozgásokat okoztak a magyar piacon és mi is sok weboldallal találkoztunk akiket éríntett a változtatás.

John Mueller Google svájci alkalmazott január 26.-ai Hangout beszélgetése alkalmával az elmúlt időszakban történt frissítésekről konkrétumokat nem árult el, csak annyit mondott, hogy nem tud arról, hogy a Pingvin vagy a Pandához lenne köthető. Viszont elárulta – amit eddig is tudtunk 🙂 -, hogy több száz algoritmusfrissítést hajtanak végre, melyek között vannak jelentősek és kevésbé jelentősek is. Továbbá beszélt a Pingvin jövőbeli frissülésének gyakoriságáról is.

Érdemes tehát ellenőrizni weboldalunk helyezéseit, és figyelni a mai napi forgalmat is!

Bookmark and Share