Az átkattintási arány rangsorolási tényező

Korábban a Google a forgalom és az átkattintási arány tekintetében azt nyilatkozta, hogy azokat nem használják a rangsorolások alkalmával, mivel nagyon könnyen manipulálható adatokról van szó. Ennek ellenére nagyon sok szakértő állítja, hogy ez nem így van és tesztekkel sikerült igazolniuk az ellenkezőjét.

December elején látott napvilágot a Google My Business csapatának egyik tagja Rahul J. általi bejegyzése amelyben leírja, hogyan javíthatjuk a helyi térképes találati listán helyezésünket.

Elmondása szerint a következő fontos tényezők számítanak:

  • Milyen messze van a cég megadott székhelye a kereső földrajzi helyzetétől. (A közelebbi helyek előnyt élveznek.)
  • Mennyire releváns a céges oldal a keresésre.
  • Mekkora a céges oldalad forgalma.
  • Hány kattintás volt a honlapra korábban ugyanerre a kulcsszóra történő keresés alkalmával.

Ez az utolsó pont gyakorlatilag nem jelent mást mint az átkattintási arányt. Az említett négy dolog olyan elemeket tartalmaz, amelyekről sejteni lehetett, hogy vagy így vagy úgy de befolyásolják a találati listát, de a Google ezeket sohasem erősítette meg. Az itt leírtak természetesen a térképes találatokra vonatkoznak, de nem lennénk meglepve, ha a normál rangsorolásnál is számítanának.

Bookmark and Share