A Serachmetrics elemző cég “Hírhullám algoritmusnak” nevezte a június 18.-án bekövetkezett frissítést. Felmérésük szerint a mostani változás egyértelmű nyertesei a média, azaz a nagy hírszolgáltató portálok, hírcsatornák, magazinok és újságok lettek.
Az elemzése szerint a frissítés lényege, hogy a Google sokkal trendkövetőbbé vált. Ez annyit jelent, hogy mostantól képes a Google arra, hogy valós időben kövesse a felhasználók kereséseseit és képes értelmezni az aktuális és trendi témákat és a lekérdezések találati listáit ehhez igazítani.
Mivel a változások elsősorban a hírekhez kapcsolódó gyorsan változó keresőkifejezéseket érintik, ezért a találati listák is sokkal változékonyabbak és színesebbek lesznek a jövőben.
Példának hozták fel az USA-ban éppen zajló golf rendezvényt, amely az “US Open” keresésre előrébb jelent meg a régen megszokott és sokak által ismertebb teniszrendezvény helyett gondolván arra , hogy a felhasználók keresései is inkább erre az éppen zajló eseményre vonatkoznak. Az, hogy a hírek nagyobb hangsúlyt kapnak egy-egy általánosabb kulcsszóra történő keresés alkalmával ez maga után vonja, hogy a kisebb oldalak átmenetileg – amíg a hír nem cseng le – kiszorulhatnak az első oldalról. A hírportál(ok) előretöréséről magunk is meggyőződhetünk ha beírjuk a következő keresőszavak valamelyikét: Athén; kerítés; repülőgép; stb.
Érdekesség még, hogy a Google a közelmúltban egyességet kötött a Twitterrel, így szinte másodperces lemaradás nélkül látja a népszerű trendeket a közösségi médián is. Valamint érdemes ide venni a megújult Google Trends-et is, ami június 7-én frissült és úgy látszik ezt egyből integrálták is a mostani frissítésbe.
A Google már korábban is jutalmazta a friss tartalmakat, és ez továbbra is a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb pillére marad!
